Sosiaalinen media myytävien asuntojen markkinointikanavana

Jotta asunto voidaan myydä, sen täytyy tulla ensin löydetyksi. Edellä mainitusta syystä markkinointitoimet ovat avainasemassa onnistuneen asunnon myynnin kannalta. Asuntoportaalien, kuten Etuoven ja Oikotien jatkaessa yhä päämarkkinapaikkoina, niiden lisäksi myös sosiaalinen media (some) on kasvattanut suosiotaan niin asuntojen myynnin kuin etsinnänkin osalta.

Yhä useamman suomalaisen tavoittaa somesta

Maailmanlaajuisen pandemian jyllätessä, suomalaisten sosiaalisen median käyttö on yleistynyt entisestään. Yhä useamman suomalaisen tavoittaa erinäisiltä sosiaalisen median alustoilta, joka lisää niiden merkittävyyttä myös asuntojen markkinointikanavina. Aktiivisten asunnon etsijöiden lisäksi, sosiaalisessa mediassa kohteiden mainostaminen on erityisen tehokas tapa tavoittaa potentiaalisia ostajia, jotka eivät juuri nyt etsi asuntoa portaalien kautta. Unelmien kodin osuessa sattumalta kohdalle esimerkiksi Facebookissa, ajatukset asunnonvaihdosta voivat herätä hyvinkin spontaanisti.

Omat somekanavat tuovat konkreettisia tuloksia

Olemme todistaneet selkeitä piikkejä kohteen myynti-ilmoituksen kävijöissä, kun asunnon omistaja itse jakaa sen sosiaalisen median tileillään. Tämän vuoksi suosittelemmekin vahvasti myös oman somepresenssin hyötykäyttöä kohteen markkinoinnissa. Usein myyjät ajattelevat oman seuraajakuntansa olevan liian pieni tai epärelevantti, mutta tulee muistaa, että katsojamäärä kasvaa lumipalloefektin lailla; kun yksi reagoi julkaisuun, hänen seuraajansa näkevät sen, jonka jälkeen sama kaava toistuu aina uudelleen. Lopulta asunnon myyjän oma orgaaninen, eli ei-maksettu julkaisu voi hyvinkin tavoittaa potentiaalisia ostajia, riippumatta seuraajien määrästä. Näkyvyys luonnollisestikin kasvaa entisestään, mitä useampi jakaa myynti-ilmoituksen, joten myös kavereita ja perheenjäseniä voi pyytää avuksi. VINKKI: Aseta somejulkaisu julkiseksi, jotta myös muut voivat jakaa sitä vaivattomasti omilla tileillään.

Dixussa markkinoinnin ammattilainen hoitaa somemainonnan puolestasi

Dixun molempiin palvelupaketteihin sisältyy Facebookissa ja Instagramissa tapahtuva kohdemarkkinointi, joka aloitetaan, kun asunto on julkaistu Dixun sivuille. Käytännössä markkinointitiimimme toteuttaa myynti-ilmoituksesta maksetun mainoksen, jossa kerromme olennaisimmat tiedot, kuten sijainnin, huoneistoselitelmän sekä neliöt. Teemme mainoksen kohdennuksen omalla, jo menestysreseptiksi osoittautuneella tavalla, jonka myötä saavutamme myytävälle asunnolle maksimaalisen näkyvyyden yhden viikon aikana. Tavanomaisesti kohdemainokset saavuttavat tuhansia näyttökertoja ja satoja klikkauksia.

Sosiaalisen median mainostamisen tulokset ovat monen summa ja yhtenä suurena tekijänä on alustojen omat algoritmit, joihin emme voi vaikuttaa. Tämän vuoksi ei kannatakaan hätääntyä, vaikka oma kohdemainos ei osuisikaan kohdalle – se ei tarkoita, etteikö joku muu näkisi sitä. Edellä mainittuun vaikuttaa myös asunnon sijainti; isommassa kaupungissa potentiaalisia kohderyhmään kuuluvia on enemmän, jolloin on epätodennäköisempää, että mainos sattuisi näkymään juuri sinulle.

Buustipaketilla lisänäkyvyyttä jonkin aikaa myynnissä olleille kohteille

Dixun buustipaketti on luotu nostamaan jonkin aikaa myynnissä ollut kohde uudelleen asuntoportaalien kärkeen ja potentiaalisten ostajien tietoisuuteen. Palveluun sisältyy Etuoven ja Oikotien lisänäkyvyyden lisäksi myös viikon mainostus sosiaalisessa mediassa, jonka toteutamme pääasiassa samoilla kriteereillä kuin asunnon julkaisunkin yhteydessä. Buustipaketin vaikutukset asunnon myyntiin ovat yleisesti ottaen todella positiivisia; jo portaalien viimeisille sivuille hautautuneet kohteet saavat palvelun nimenkin mukaisesti tarvitsemansa buustin myynti-ilmoituksen kävijöiden ja usein myös kiinnostuneiden määrään. Yhdessä asuntoportaalien noston ja sosiaalisen median tuoman huomion myötä, asunnon myynti saa tietyllä tapaa uuden alun.

Dixu

Dixu